Tanie zakupy spożywcze - kompendium wiedzy

Najtańsze sklepy w Polsce: Biedronka i Lidl nie są liderami

Paulina Romanowska
lut 22 2021

Koszt podstawowego koszyka niezbędnych towarów w polskich sieciach handlowych świadczy o braku bezpośredniej korelacji pomiędzy popularnością i atrakcyjnością zakupów w tych sieciach.

Eksperci z Agencji ASM Sales Force przeanalizowali ceny podstawowego koszyka zakupów w kilku polskich sieciach handlowych: Auchan, Biedronka, Carrefour oraz sklepach internetowych (frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl), E.Leclerc, Intermarche, Kaufland , Lidl, Makro, Selgros i Tesco. Koszyk zawierał mięso, zboża, napoje, słodycze, chemikalia domowe itp. tych samych marek i wielkości.

Sklep biedronka promocje tygodnia - przejrzyj najnowsze gazetki promocyjne. 

Dane zbierane były co miesiąc od początku 2020 r. i w związku z tym przedstawiały wnioski istotne dla pierwszego kwartału tego roku. Według niej, od stycznia ceny żywności w Polsce stale rosną, ale nie znacząco. Dla przykładu, średnia cena podstawowego koszyka w marcu wyniosła 233,94 zł, czyli o 3 zł więcej niż w lutym i o 2 zł więcej niż w styczniu. Badanie wykazało, że najtańszą siecią w Polsce w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 roku był Auchan. Przy okazji, łańcuch utrzymał ten status przez cały rok 2019.

Ogólnie rzecz biorąc, ranking polskich sieci, według cen podstawowych towarów w marcu, przedstawia się następująco:

  • Auchan - 216,20 zł;
  • Tesco - 223,08 zł;
  • Biedronka - 227,83 zł;
  • Kaufland - 228,01 zł;
  • Intermarche - 231,37 zł;
  • Carrefour - 232,28 zł;
  • Lidl - 234,78 zł;
  • Makro - 240,60 zł;
  • E.Leclerc - 242,70 zł;
  • Selgros - 244,35 zł;
  • Sklepy internetowe (frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl) - 252,10 zł.

Tym samym jedna z najpopularniejszych sieci spożywczych - Biedronka nie jest wcale najtańsza i zajmuje trzecie miejsce w rankingu. Ceny w Lidlu, który zajmuje siódme miejsce, są stosunkowo wysokie. Zakupy online są droższe. Jednak zakupy spożywcze w Internecie stają się coraz bardziej popularne w Polsce w okresie pandemii.

 

Udostępnij