Tanie zakupy spożywcze - kompendium wiedzy

Jak kupować taniej?

Małgorzata Wójcik
lut 1 2020

Sprawdź horoskop miesięczny!

Według ekspertów ceny artykułów spożywczych będą nadal rosły. Czas więc nauczyć się oszczędzać.

 Zrób listę zakupów i ściśle ją przestrzegaj. Aby to zrobić, opracuj menu na tydzień: śniadanie, lunch i kolację. Sprawdź szafki kuchenne i lodówkę i dodaj do listy zakupów składniki, których brakuje do przygotowania zamierzonych naczyń. Nic więcej! Kupowanie wszystkiego w jednym supermarkecie jest wygodne. Ale czasami, jeśli przejdziesz się do piekarni za rogiem, możesz kupić więcej pysznego i taniego chleba.

Nie kupuj produktów, których nie ma na liście, tylko dlatego, że są tanie. Mąka, cukier, sól, makaron i przyprawy są zawsze potrzebne. Ponadto mają długi okres trwałości. Możesz więc wziąć, kupić ich więcej. Ponadto ceny w hurtowniach są zwykle niższe.

Zgodnie z zasadami merchandisingowymi najdroższe produkty są umieszczane na półkach na wysokości oczu nabywcy, a najtańsze na dolnych półkach. Nie bądź leniwy, aby pochylić się i przestudiować niższy asortyment. Znane marki są droższe. Jednak nie zawsze jest to gwarancja jakości i smaku. Spójrz na mniej znane, ale tańsze odpowiedniki. Na przykład marki sklepów sieciowych. Z reguły cechy smakowe popularnych produktów (olej roślinny, artykuły spożywcze itp.) nie różnią się od markowych.

ding

Nie przepłacaj za opakowanie. Mleko w zwykłej torbie może być smaczniejsze i tańsze niż napój w butelce, a produkty luzem są bardziej opłacalne niż pakowane w kolorowe pudełka. Zwróć uwagę na wagę i objętość. Często na półkach znajduje się ten sam produkt, ale jeden jest tańszy od drugiego, na przykład o kilka złotych. Porównaj różnicę masy lub objętości tych produktów. Bardziej opłacalne jest kupienie „pełnego” kilograma niż 940 gramów.

Polityka rabatów w sklepach spożywczych jest przedmiotem osobnej dyskusji. Ale kiedy data przydatności do spożycia zbliża się do końca, możemy kupić ten sam produkt nawet o połowę taniej. Wyjątkiem są produkty mleczne. Łatwo jest zatruć się nimi, dlatego lepiej kupować tylko świeże.

Dostosuj dietę. Na przykład włącz do menu mięso drobiowe zamiast wyraźnie droższych świeżych ryb. W miarę możliwości zamieniaj składniki na tańsze. Nie gotuj na zapas. Zwykle kończy się to po prostu wyrzuceniem gotowego jedzenia do śmieci.

Udostępnij