Poradnik zakupowy

Złote zasady promocji dla konsumentów

Małgorzata Wójcik
sty 19 2017

Reklama produktów

Zasady na rynku towarów detalicznych bardzo szybko się zmieniają i widać także olbrzymi postęp w postępowaniu przeciętnych konsumentów w sferze codziennych zakupów. Codziennie w reklamach telewizyjnych, radiowych i prasowych jesteśmy atakowani wielka ilością informacji, które przestały już szokować.

Konsumenci stali się bardziej wymagający, zatem zmieniły się także metody promocji produktów oraz narzędzia marketingowe. Obecnie producent przygotowując konkurs z nagrodami dla danego towaru, starannie wybiera narzędzia promocji i analizuje mechanizmy rządzące rynkiem. Pod tym kątem są dobierane odpowiednie kanały komunikacji i inne możliwości, które mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Są stworzone bardzo konkretne zasady postępowania na rynku, o których warto wiedzieć i pamiętać o nich.

Kontrola, analiza i gromadzenie informacji

Zawsze przy przygotowywaniu nowych kampanii promocyjnych zaczyna się od wstępnej analizy rynku. Dobry marketingowiec na początku określa grupę odbiorców i jakie informacje warto najbardziej wyeksponować. Wszystko to ma jedne cel – zainteresować odbiorcę przekazu i sprawić ze będzie chciał więcej wiedzieć na temat produktu. Dzięki temu w marketach z większą chęcią sięgnie po danych produkt, staranniej przeczyta ofertę usługową i postara się skorzystać z oferty. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju narzędzia marketingowego, który powinien być jednoznaczny, angażujący uwagę odbiorcy i przejrzysty z komunikowaną informacją, co zapewni większy sukces.

Promocja produktów

Informacje marketingowe jakie przygotujemy, muszą nas wyróżnić pośród innych w wybranych kanałach mas mediów. To pozwoli zaistnieć na bardzo wymagającym rynku konsumenckim. Oczywiście forma graficzna powinna właściwie pokazać produkt, jasno przekazać informacje o czasie promocji oraz sposobie wykorzystania przez konsumenta danej akcji promocyjnej.

Dobór odpowiedniej mechaniki działania

To jaką mechanikę działania wybierzemy, gwarantuje nam większy lub mniejszy sukces marketingowy. Konsumenci nie chcą się dużo napracować przy korzystaniu z promocji, chcą wiedzieć jak najwięcej i jak najszybciej wykorzystać okazję. Przy konkursach z nagrodami jest jeszcze jeden szkopuł , a mianowicie niska wiara w wygraną. Rośnie nam w kraju liczba zawodowych graczy, dla których udział w konkursach staje się metodą na życie.

Najlepszą mechaniką jest stworzenie dwóch wymogów wygranej i częste przyznawanie nagród. Oprócz tego liczy się także to jaką formę wyłonienia laureatów przyjmiemy. Bardzo dobrze jest przygotować procedurę konkursową, co optymalizuje koszty w dłuższym okresie czasu.

Udostępnij